News, Art and Ideas For Burma

July 22, 2009

YANGON EXPERIENCES AT BURMESE 62nd MARTYRS’ DAY (2009)

၂၀၀၉ ရဲ႕ ၁၉ ဇူလိုင္ နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္
– ဖိုးရႈပ္(ဒဂံု အေ၀းသင္) Student –

(19, July, 2009) – Photo from http://www.moemaka.com

ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ။ ေရးခ်င္စိတ္ျပင္းျပလို႔သာ ေရးလိုက္တာပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အဆီအေငၚမတည့္မႈမ်ားရိွရင္ သည္းခံေပးပါ !

ဒီေန႔က ဘာေန႔လဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေဖက စလို႔ နံနက္ ၇ နာရီေလာက္မွာ ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအလံကို တစ္၀က္ ေလွ်ာ့ခ်ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ေရွ႕မွာ အလံကို စိုက္ထူလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ အေမက အိမ္က ဘုရားမွာဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ေတြ အတြက္ ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။ေနာက္ျပီး အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႕ဖုန္းမွာ (၁၀း၃၅) Alarm ေပး ေပး ပါ ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ Alarm ေပး ေပး ရေသးတယ္။ ျပီးမွ အေဖက အနက္ေရာင္ ၀မ္းဆက္ ၀တ္ျပီး သူ႕အလုပ္ကို ထြက္သြားပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္မယ္ဆိုျပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ မထင္မွတ္စရာပဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ထဲက ကၽြန္ေတာ္မထင္မွတ္ထားတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ေျပာေနၾကတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ၀မ္းသာသြားတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႕ကိုအာဇာနည္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေတြေျပာျပျပီး ကၽြန္ေတာ္စီစဥ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း ၃ေယာက္ အနက္၀မ္းဆက္၀တ္ျပီး ေရႊတိဂံု သြားဖို႔ ျပင္ဆင္ ၾကပါတယ္။

အဲ………ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထြက္လာေတာ့ လမ္းထိပ္မွာ ထီသည္ တစ္ေယာက္က (အာဇာနည္ေန႔)သီခ်င္း ကိုဖြင့္လို႔ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မ်က္ရည္ေတြေတာင္ လည္လာတယ္ဗ်ာ။ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အနက္ေရာင္ ၀မ္းဆက္ေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ဟိုလူၾကည့္ ဒီလူၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါလည္းကၽြန္ေတာ္တို႔က လူငယ္ေတြဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ဂုဏ္ယူမိတာေပါ့ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ ေရႊတိဂံုကို Bus ကားစီးျပီးသြားပါတယ္။အဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုင္းကားက NLD ရံုးေရွ႕ေရာက္ ေတာ့ မနက္ (၁၀း၃၅) ဗ်။ ခ်ိန္ကိုက္ထားလား ေအာက့္ေမ့ရတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီမွာပါတီ၀င္ေတြနဲ႔ အရပ္သားေတြ ၁၅၀၀-၂၀၀၀ ေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ သူတို႔က တစ္ဖက္ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုကိုကိုင္ တစ္ဖက္ က ဖေယာင္းတိုင္ ေလးေတြကို ကိုင္ျပီး တစ္မိနစ္ ျငိမ္သက္အေလးျပဳတယ္ဗ်။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္စတစ္ကာပါ အကၤ် ီအျဖဴေတြနဲ႔။ တခ်ိဳ႕က ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ သူ႕သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စတစ္ကာပါ အကၤ် ီ ေတြနဲ႔။ တခ်ိဳ႕က အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြပါတဲ့ ရင္ထိုးေတြနဲ႔ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး ၾကက္သီးေတြ ေတာင္ ထ သြားတယ္ဗ်ာ။ ကားေပၚက လူေတြကလည္း တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ေပါ့ဗ်ာ-
“သူတို႔လို………… ငါတို႔မလုပ္ႏိုင္ဘူး”
“ငါတိုလည္း…….. ဒီေန႔ …….. ဆြမ္းကပ္တယ္”
“တို႔က ခု ……… ဘုရားသြားမွာေလ” တို႔ေပါ့ဗ်ာစံုေရာ။

ေအာ ဒီၾကားထဲ ကားစပယ္ယာေလးက ဘာပြဲလဲဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ အသိေပးလိုက္ရေသးတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့မွ သူ႕ခမ်ာ “ေအာ္” ဆိုတဲ့ အသံေလးက တစ္မ်ိဳးပဲဗ်ာ။ ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေရွ႕ဘက္မုခ္က တက္မယ္ဆိုျပီး အုတ္လမ္းမွတ္တိုင္မွာ ဆင္းလည္းဆင္းလိုက္ေရာ ေအာင္မေလး စြမ္းအားရွင္ေတြမွ နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ BM ေတြ ဒိုင္နာေတြ (၁၅) စီးေလာက္ရွိတယ္။ အျပည့္ပဲဗ်။ ေအာ္ေမ့ေနလို႕ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကား NLD ရံုးေရွ႕ မေရာက္ခင္ လမ္းထိပ္ မွာလည္း လံုထိန္းကားေတြ- ဒါေတြလည္း ၁၅စီး ေလာက္ရွိမယ္။ လက္နက္ေတြ ဒိုင္းေတြ နဲ႔ အျပည့္ဗ်။

ေအာ္…….. ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ သူတို.တာ၀န္အရ မလို.ပါ သူတို.လည္း လူမ်ားေတြ အာဇာနည္ေတြအတြက္ ေကာင္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ေနၾကခ်ိန္မွာ သူတို႔လည္း ဘယ္လိုလုပ္ ေသနတ္ၾကီးေတြ ကိုင္ထား ခ်င္ပါ့မလဲလို႔။ ဟိုစားလို႔ ၀ေနတဲ့ ဗိုက္ပူၾကီးေတြခိုင္းလို႔သာ လုပ္ေနရတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါထားပါအံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ဘက္မုခ္ေရာက္ေတာ့ အေရွ႕ဘက္မုခ္ ပိတ္ထားတယ္ဗ်။ လူတစ္ေယာက္ ကေျပာပါတယ္။ “ေရွ.မွာလမ္းၾကမ္းတယ္ ဒီဘက္က သြားရင္ ဘုရားေရာက္ပါတယ္” တဲ.့။ ဟုတ္တယ္ဗ် ။ ေရွ႕ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ အစာ၀ေနတဲ့ ဗိုက္ပူ ေထာက္လွမ္းေရး ေပါက္စေတြဗ် သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ျပီး လည္ဂတံုးအျဖဴေတြနဲ႔ေလ။ ေတာင္ဘက္မုခ္ေရာက္ေတာ့ သံုးေယာက္သား ဖိနပ္ေလးေတြခၽြတ္ ဘုရားေပၚလည္းတက္ေရာ လံုၿခံဳေရးဆိုတဲ့ အကိုၾကီးေတြက ကၽြန္ေတာ့္လြယ္အိတ္ကို ယူစစ္တယ္ဗ်။ ဘာမွမပါပါဘူး…။ ကၽြန္ေတာ္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း English သင္တန္းတက္ေတာ့ လြယ္အိတ္ယူလာတာ ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အနက္၀မ္းဆက္ေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ေသခ်ာကိုစစ္တာဗ် …. အားလံုးသိေအာင္ေျပာရအံုးမယ္ (ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘုရားကို ျဖိဳမယ့္ လူေတြမဟုတ္ပါဘူး……။ ဘုရားက တည္တဲ့သူမဟုတ္ရင္ သူ႕ဖာသာသူ ျပိဳ တာပါေနာ္)။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘုရားေပၚလည္းေရာက္ေရာ မိုးကစရြာေတာ့တာပါပဲ…။ ဒါ ၁၉ ဇူလိုင္ ဆိုတာကို မိုးမင္းၾကီးက ျပလိုက္တာပါပဲဗ်ာ။ ေဟာျပီးေတာ့ ဗိုက္ပူကိုယ္ေတာ္ေတြက icom ေတြကိုင္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို.ေနာက္ ကို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွတ္နဲ႔ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေအာင္ေျမမွာ ဘုရားရွိခိုးျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ခ်ိန္းဆိုထားတဲ့ အနက္ေရာင္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕လိုက္ရတယ္ဗ်။ သူတို႔လည္း သူတို႔ဖာသာသူတို႔ ဆုေတာင္းေရခ်မ္းကပ္ေတြ လုပ္ေနၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ိဳ႕လူေတြက အာဇာနည္ေန႔ မလို႔ ဘုရားလာၾကတာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေမးျပီး သူတို႔လည္း အာဇာနည္ေန႔မို႔ ဘုရားလာ ဆုေတာင္း ေပးၾကတာလို႔ေျပာပါ တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဘုရားက ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ျပန္ဆင္းလာျပီး English သင္တန္းကို Bus Car စီးျပီးသြားခဲ့ပါတယ္။ အဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Bus Car (NLD) ရံုးေရွ႕ေရာက္ေတာ့ စြမ္းအားရွင္ေတြမွာ တစ္ေန႔လံုး မိုးရြာထားေတာ့ အားလံုးက ခ်မ္းလြန္းလို႔ တုန္ေတာင္ တုန္ေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ခမ်ာမွာလည္းဗ်ာ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ တခ်ိဳ႕ဆို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုေတာင္ မသိတဲ့ လူေတြဗ်။ သနားပါတယ္ဗ်ာ။ NLD ရံုးထဲကေန NLD လူငယ္ေတြ ေရႊတိဂံုဘုရား ကို သြားဖို႔ ၂ ေယာက္ တစ္တြဲ စီ စီတန္းေလွ်ာက္လာတာ စည္းကမ္းရွိလိုက္တာဗ်ာ။ အေယာက္ ၅၀ ေလာက္ရွိမယ္ဗ်။ လံုထိမ္းကားေတြေရွ႕က ရဲရဲရင့္ရင့္ပဲ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားၾကတာဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလူငယ္ေတြကို အရမ္းေလး စားတယ္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္တန္း ေရာက္ေတာ့ ဆရာက Who relly killed Aung San? အေၾကာင္း ကိုေျပာျပတယ္ဗ်။ သင္တန္းက အျပန္ အိမ္ျပန္ ေရာက္ေတာ့ ည ၈း၀၀ ရွိျပီ။ သီတင္းၾကည့္မယ္ ဆိုျပီး TV ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အေရးမႀကီးတဲ့ သတင္းေတြ အရင္လာတယ္။ အားလံုးျပီးမွ အာဇာနည္ေန႔ အခမ္းအနားလာတယ္ဗ်။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မိသားစုထဲက ဦး ေအာင္ဆန္းဦး ကိုယ္စား ဘယ္သူကပန္းေခြ လာခ်တယ္ ဆိုတာပဲပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သမီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္စား ဘယ္သူေတြ တက္ေရာက္တယ္ဆိုတာလည္း မပါဘူးဗ်။ ဒီသတင္းကို မိနစ္ပိုင္းနဲ႔ျပီးသြားတာ အားလံုး အသိပါ။

ေအာ္……. ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ေျပာရရင္ ေနာက္ဆို အာဇာနည္ေန.အခမ္းအနားေတာင္လုပ္ပါေတာ့မလား ……။
အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြကို ေမ့လိုက္ၾကျပီ လားလို႔……………………………။

အားလံုးကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့
သူတို႔ဟာ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္သည္႕ အရာမ်ားကို အေလးထားျပဳ လုပ္ေနၾကျပီး
လုပ္သင့္လုပ္ထို္က္ သည့္ အရာမ်ား ကို လစ္လွ်ဳ ရႈထားၾကပါသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူငယ္မ်ားသည္ လုပ္သင့္လုပ္ထို္က္သည့္ အရာမ်ားကို ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းျပီး လုပ္ကိုင္ သြားပါ မည္။ ။

ဖိုးရႈပ္(ဒဂံု အေ၀းသင္) Student

——————————————————————————————
ရန္ကုန္ အာဇာနည္ေန႔ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ ခံစား/ခံယူခ်က္မ်ားအား အီးေမးလ္မွတစ္ဆင့္ ေပးပို႔လာေသာ
စာေရးသူ ဖိုးရႈပ္ (ဒဂံု အေ၀းသင္) Student အား အထူးေက်းဇူးတင္ ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါေၾကာင္း။

1 Comment »

  1. ဖိုးရႈပ္(ဒဂံု အေ၀းသင္)ႏွင့္ ကိုညိဳႀကီးေရ ေလးစားလ်က္ပါခင္ဗ်ာ
    စာေတြကူးၿပီးသိမ္းထားပါသည္။

    Comment by ၿဖိဳးေဝ-mmp — July 22, 2009 @ 7:11 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

